close

生活雖然平實,卻不能平實到連感謝都忘了。

雖然有時候會恨這個世界,但卻不能連愛與希望都忘了。

我一直是這樣相信的。



Be Thankful

When the alarm rings and I couldn't  wake up , I should be thankful . I can still hear sounds and get out of my bed .

When I find the food tasteless , I should be thankful . I am able to have food . 

When I pay the bills and notice that the prices are rasing , I should be thankful . At least I still have enough money to live a simple life . 

When I feel it is so difficult to communicate with my families , I should be thankful . I have family .

When I am treated unequally , I should be thankful . This is a good opportunity to learn how to endure and be patient .

When I am ill , I should be thankful . I am still able to think and feel . 

When I complain about house cleaning , I should be thankful . I still have a place to lay my head .

When I am busy and stressed , I should be thankful . I am using my talents and skills .

I am thankful that I can cherish everything I have at every moment of my life . There are always two sides , and I choose to look at the bright side . 


當鬧鐘響起而我卻不想起身的時候,其實我要感恩,至少我還聽得見聲音,還有力氣起床。

當我發現東西很難吃的時候,其實我要感恩,至少我還有得吃。

當我在付錢的時候發現價格又漲了,其實我要感恩,至少我還有足夠的錢支持著我簡單過生活。

當我覺得我的家人很難溝通的時候,其實我要感恩,至少我有家人。

當我被不公平地對待的時候,其實我要感恩,至少這是一個好的機會去學習忍耐及有耐性。

當我生病的時候,其實我要感恩,至少我還能思考、還有感覺。

當我抱怨打掃房子很麻煩的時候,其實我要感恩,至少我還有一個地方可以睡覺。

當我忙於工作且深感壓力的時候,其實我要感恩,至少我還有機會來展現才華跟技能。

我願意珍惜生命中所擁有的一事一刻,我真是為我能有這樣的心情及態度感恩。生命裡每一個經歷都有好的壞的兩個面向,而我選擇看見好的那一面。


我最近沒有很愛用英文啦,我的英文一直都很爛,只是現在比較有膽量亂吐,我很歡迎大家隨時來糾正我的語法及時態。
但這篇就不必了,因為是人家的文章。

星期日看見了這篇小品,相當簡單的一篇小品,真的覺得很感動,於是一個字一個字把它打下來...這樣真是有點瘋狂......但我很容易對某件事著迷,然後保持一種三分鐘熱度,哈哈,誰說摩羯座有耐性,搞不好我明天醒來就覺得英文很ㄍㄟ掰了......

I never know.........
   
arrow
arrow
    全站熱搜

    瑞比特 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()